Секрет успішного вибору товарів для інтернет-магазину
Число користувачів Інтернету регулярно зростає, а паралельно збільшується і обсяг покупок через Всесвітню мережу. Відкриття інтернет-магазину - перспективний напрямок вкладення капіталу. Який товар вибрати для інтернет-магазину, щоб не прогоріти? Чим вигідно торгувати в мережі?
Ключова відмінність стаціонарних магазинів від віртуальних комерційних майданчиків - необхідність мати значний стартовий капітал. Потрібно платити за оренду магазина і складу, закупівлю продукції, виплачувати заробітну плату працівникам, оформляти супровідні документи, регламент і т.д. Господарю онлайн-магазину головне знати, як вибрати товар для продажу в інтернеті.
Все частіше бізнесмени дивляться в бік віртуальних майданчиків. Без оформлення ІП не обійтися, але фінансових витрат менше. Перший час можна не орендувати приміщення, зберігаючи весь товар вдома. З постачальниками реально домовитися про партію «під продаж». Перед відкриттям власного майданчика потрібно ознайомитися з правилами вибору товарів для інтернет-магазину. Поговоримо про те, як знайти власну нішу, і яку продукцію вигідно продавати в 2021 році.
Аналіз конкурентів
Значне число конкурентів в одній сфері говорить про великий платоспроможний попит і про стабільну ринкову ситуацію. При цьому зростання конкуренції збільшує вхідний поріг для нових учасників, вимагає великих витрат на залучення замовників і знижує прибуток з кожної одиниці. Це привід подумати, як вибрати товар для маркетплейса правильно. Показовий приклад такої ніші - ринок цифрових гаджетів.
Якщо ви знайшли товар з низьким рівнем конкуренції, не варто спокушатися. Їх відсутність може свідчити про те, що немає попиту, і розвивати торгову площадку невигідно.
Аналіз конкурентів передбачає вивчення:
- Рівень цін - скільки коштує товар в інших фірмах.
- Число контекстної реклами - чи часто спливає і яка якість.
- Стимули для покупок - бонусна система і акції.
- Додаткові сервіси для клієнта - варіанти доставки і оплати.
- Як відбувається повторна покупка і чи потрібні супутні товари.
- Яка географія замовників.
Помітили у конкурентів слабкі місця? Прекрасно, тепер потрібно запропонувати покупцям краще за такі ж гроші.
Вибір постачальника
Наповнювати інтернет-магазин можна декількома методами:
- робити все власноруч,
- замовляти у фірм, які здійснюють оптову торгівлю.
Потрібні постачальники, у яких можна купити сировину, деталі, оснащення або готову продукцію.
Як шукати дилера
Розрахуйте обсяги закупівель. Існують постачальники декількох категорій:
Виробники. Виробляють продукцію і реалізують її за доступною вартості, але відпускають великими партіями. Найчастіше, виробники з інших країн. На ваші плечі ляжуть витрати з доставки продукції, митні збори, валютні та податкові виплати, а також ризики. Замовляти доведеться великими партіями, а значить, потрібно продумати всі аспекти зберігання товарів. Все це створює додаткові витрати.
Дистриб'ютори. Вони купують вироби оптом у виробника і перепродують меншими партіями. У їх розпорядженні значний асортимент продукції різних торгових марок, всі найактуальніші новинки. Товар вже знаходиться в Україні, не потрібно доплачувати за його доставку. Продукція відповідає вимогам законодавства, на неї надається гарантія. У розпорядженні реселлера є всі необхідні запчастини, якщо щось зламалося.
На сайті дистриб'ютора присутній опис українською мовою і весь необхідний контент для наповнення магазину - фотографії виробів, характеристики. Великі розповсюджувачі можуть продавати і за ціною творця, оскільки останні надають їм знижки.
Схеми роботи
Закупівлі можна робити різними способами:
- Замовити всі і зберігати на складі. Недолік: доведеться за один раз витрачати багато коштів на закупівлю і продумати нюанси зберігання.
- Робота за попереднім замовленням. Покупець оформляє замовлення, лише після цього замовляєте вироби у реселлера і приносите клієнту. Іноді постачальник особисто відправляє товари контрагенту або самостійно обробляє замовлення - це дропшіппінг. Вигода алгоритму полягає в тому, що не доведеться витрачати капітал на першу закупівлю і на обслуговування складських потужностей.
- Поєднання перерахованих варіантів. Популярну продукцію можна закуповувати і зберігати на складі, а менш затребувані позиції замовляти у постачальника після того, як покупець розміщує замовлення. Цей шлях згладжує мінуси попередніх рішень: не доведеться шукати величезний склад, менші витрати на першу закупівлю продукції.
Вибравши продавця, важливо переконатися, що його продукція сертифікована на території України і є необхідна технічна документація. Ознайомтеся з реальними відгуками користувачів.
Зберігання товару
Якщо робота за попереднім замовленням і схема Дропшиппінг не підходить, доводиться замислюватися про облаштування складу. Для цього можна використовувати гараж або великий ангар. При виборі приміщення важливо враховувати і ряд факторів:
- температура;
- вологість повітря;
- стійкість до гризунів і комах.
Для зручної логістики важливо комфортне місце розташування складу:
- Наявність під'їзних доріг (не обов'язково для фур, як мінімум, для вантажівок).
- Вільний доступ в різний час для представників компанії.
- Доступ до мережі. Це дозволяє швидко перевіряти складські залишки.
Для великих замовлень потрібне повноцінне складське приміщення, його вибрати важче. Склади мають класи від А + до D, де А + вважається найбільш оснащеним приміщенням. Щоб зберігати продукцію в ідеальних умовах, отримати доступ до споруди на будь-якому транспортному засобі і не сумніватися в безпеці продукції від злодійства і загорянь, шукайте склад класу не нижче В.
Можна взяти в оренду весь склад або певну частину. Другий варіант підходить для невеликої торгової площадки.
Створення унікальної товарної пропозиції
Унікальною пропозицією в торгівлі (УТП) називають одну або кілька характеристик продукту або послуги, які виділяють їх на ринку. Для клієнта це відповідь на питання: «чому мені потрібно це купити?».
За допомогою сильного УТП можна:
- виділитися на тлі конкурентів,
- завоювати любов цільової аудиторії,
- сформулювати ефективні рекламні посили і зробити маркетингову кампанію продуктивніше.
Стадії розробки унікальної товарної пропозиції:
За лаконічним формулюванням покладається серйозна робота маркетологів:
- При складанні УТП потрібно говорити не просто про вигоди, а про реальні потреби замовників. Власник корпорації ІКЕА Інгвар Кампрад повідомив, що аналітичні роздуми допомогли йому впоратися з проблемою зниження попиту. Коли він усвідомив, що клієнтам набридла однакова меблі, він запропонував втілити в життя їхні ідеї за допомогою модульних систем. Так з'явилося: «Є ідея? Є ІКЕА! ».
- Потрібно перевірити, чи не використовують придуману вами гіпотезу конкуренти. Часто доводиться занурюватися в технологічні тонкощі, вивчати методики зберігання і продаж, щоб помітити особливості. Компанія Pepsi розпочала свій шлях на ринок в період, коли у Coca Cola була практично повна монополія. Тільки кампанія з продажу напою в металевих банках дозволила пепсі відвоювати близько 30% покупців корпорації Кока-Кола.
УТП потрібно формулювати як короткий, але ємне послання, яке клієнти напевно запам'ятають. Россер Рівз придумав слоган для цукерок «тане в роті, але не в руках» - і це працює.
Придумав УТП, його потрібно одягнутися в форму рекламного поста, яка викличе у потенційних клієнтів бажання звернутися до вас.
Можливості зростання, розширення асортименту
Розвиток інтернет-магазину пов'язано з параметрами ефективності. Фахівці радять акцентувати увагу на таких напрямках розвитку:
Розширення семантичного ядра. Постійне збільшення асортименту призводить до того, що семантичне ядро розширюється і з'являються додаткові можливості оптимізації. Додавайте нові групи товарів, вдосконалюйте фільтри - це забезпечує дивіденди у вигляді зростання трафіку з пошуку і числа замовлень. Переглядайте запити, які відвідувачі вказують в пошуковому полі веб-ресурсу. Це хороша підказка, які товари варто додати в каталог.
Акції і плюшки для збільшення продажів. Низький попит часто пов'язаний з неактуальною інформацією про продукцію, повільної реакцією на замовлення і непрофесійним персоналом. Переконайтеся в доброзичливості менеджерів і швидкій обробці замовлення. Ефективно зарекомендували себе методики просування поліпшеної версії певної продукції і пропозиції додаткових аксесуарів. Правильний вибір такої продукції позитивно впливає на число продажів і розмір середнього чека.
Висновок
Будь-який підприємець, відкриваючи власний інтернет-магазин, хоче швидко розвивати свій проект, домогтися високої відвідуваності і хорошою прибутковості. Для втілення в життя ідей потрібно виконати незвичайну аналітичну та організаційну роботу.
Один з найбільш значущих аспектів - вибір надійного постачальника з великим асортиментом товарів. Вибирати постачальників можна різними способами: оголошувати конкурс, вивчати рекламні матеріали, відвідувати виставки і ярмарки, вести переписку і особисте спілкування з дистриб'юторами. В результаті формується перелік потенційних контрагентів, який регулярно можна оновлювати і доповнювати. При виборі постачальника потрібно враховувати наступні критерії:
- рівень цін,
- асортимент товарів,
- надійність поставок,
- якість супровідного сервісу,
- наявність запасних потужностей,
- перевірка якості,
- психологічний клімат у реселлера (чи існує ризик страйків),
- можливість поставки запчастин на протязі всього періоду роботи поставляється оснащення,
- фінансове становище дистриб'ютора, його кредитоспроможність.
В результаті аналізу можна скласти перелік конкретних постачальників, з ними потім укладається договір.